5 Eylül 2011 Pazartesi

sakız reçelli yeşil kabak tatlısı YETUR

sakız reçelli yeşil kabak tatlısı



ve 2. tarifimiz saray mutfağından sakızlı yeşil kabak tatlısı...
bu tarifi yaklaşık 7-8 yıldır yapıyorum.
hakikatten çok lezzetli oluyor.
zümrüt yeşili renginde nefis lezzeti ile kabak tadı damağa hiç gelmiyor.
daha çok egzotik bir meyva lezzeti çağrıştırıyor insana...yani hep tuzlu olarak mı pişirmek gerek tatlısıda nefis oluyor...bilginize...

kabağın hemen her çeşidini bolca kullanmaya hep özen gösteriyorum...bana göre hiçte tadsız ve tuzsuz bir sebze değil hakkını vererek pişirilirse sebzelerin şahı....belkide bu yüzden padişahlarımızın sofralarında damaklarını şenlendirmiş ne dersiniz...
tarifimiz sevgili NARİNCE 'mizin kabak etkinliğine gitsin...
malzemeler...
1 kğ koyu renkli yeşil kabak (küçük girit kabağı kullandım.eğer bulamazsanız koyu renkli diğer kabaktanda yapabilirsiniz.çekirdekli kısımları temizleyin ve rendenin ince kısmı ile rendeleyin)
1,5 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı damla sakızı reçeli (eğer bulamazsanız 2 diş damla sakızı)
1 yemek kaşığı margarin

yazın serviste dondurma kışın serviste kaymak kullanılacak...ağartılmış badem ilede süsleyebilirsiniz.

kabağımızı teflon tencereye alıp suyunu çekinceye kadar sık sık karıştırarak pişiriyoruz.
suyunu çekince üzerine şekeri,damla sakızı reçelinive margarini ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.



tatlımız jöleleşip koyu kıvamda oluncaya dek iyice pişecek.
ateşten alıp uygun porsiyonluk kalıplara döküp şekillendirerek iyice soğutuyoruz.
soğuk soğuk servis yapıyoruz.



mutlaka tavsiye ediyorum çok lezzetli oluyor.
afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder